Žákyně a žáci 7. ročníků v předmětu Ekologická výchova nezahálejí ani v novém roce a pustili se v rámci projektu Recyklohraní do další série úkolů. Tentokrát podle metodiky EKOABECEDA aneb Na cestě k zodpovědné spotřebě. Zaměřili se na udržitelné nakládání se spotřebním zbožím, především s oblečením. V první části úkolu žáci využili i své zeměpisné znalosti. Snažili se totiž dopátrat, jak dlouhou cestu urazí takové průměrné tričko, než se dostane do našeho šatníku. Kde se vezme bavlna nebo vyrobí umělá vlákna, kde se chemicky ošetří, kde se ušije, kudy a kam se převeze, kde všude se bude prodávat. A že je to tedy kus cesty! V době fast fashion skutečně aktuální téma. Aby se žáci nestali pomyslným plýtvákem šatním, bylo by dobré vymyslet způsob, kterým pro oblečení zaručíme co nejdelší možné využití. Přímo se nabízela možnost upcyklace, čili nalezení nového smyslu starým věcem. Žáci si kromě oblečení přinesli různé spotřební zboží, které by jinak skončilo jako odpad, a vdechli mu nový život. Tričkům vymysleli nový střih či potisk nebo z něho udělali tašku, z plechovek lucernu, fádní sklenice a konev pomalovali zářivými barvami. Třídě se tak povedlo je zachránit od vyhození do koše, vytvořit originální dárky pro blízké, snížit ekologickou stopu, inspirovat se do budoucna a vážit si věcí a lidské práce.
Mgr. P. Strnad
Do řešení úkolu se zapojili také žáci 3.A a 5. ročníku EkV.