Během týdne 24. 3. – 28. 3. 2025 se na II. stupni naší školy v rámci hodin českého jazyka uskutečnilo tematické vyučování, kterým jsme se zapojili do celostátního projektu na podporu čtenářské gramotnosti. Žáci jednotlivých tříd se věnovali celý týden předem vybranému tématu, které se týkalo autorů, kteří by letos oslavili významné výročí. V nabídce byli: Jiří Žáček – 80 let, Jiří Wolker, rodák z Prostějova, – 120. výročí narození oslavil v loňském roce, M. Rettigová – 180. výročí narození, S. K. Neumann – 150. výročí narození, J. Austenová – 250. výročí narození, J. Werich – 120. výročí narození, nebo H. CH. Andersen, po němž se celý projekt jmenuje.
Vybrané téma prošlo výukou českého jazyka v celém týdnu. Od představení autora, přes práci s textem, badatelskou výuku, práci s tablety nebo PC, vytváření kvízů, doplňovaček, prezentaci žáků, až k vlastní tvorbě a tvořivému psaní. Zvláštní formou bylo psaní chatu s autorem, kdy žáci vyhledané informace o spisovateli použili při vymýšlení otázek a odpovědí při fiktivním rozhovoru. Výsledky své celotýdenní práce si žáci 6. a 7. tříd uložili do svých portfolií.
V rámci výtvarné výchovy byly vytvořeny záložky pro budoucí prvňáčky, kteří navštíví naši školu při zápisu do prvních tříd. Vrcholem projektové práce je také vyhlášení čtenářské výzvy, pro žáky 6. a 7. tříd. Žáci si v ní mohou ověřit své čtenářské schopnosti a postupně přečíst knihy různého zaměření. Kdo přečte nejvíce knih dle zadání a vyplní jednoduchou čtenářskou kartu, bude na konci školního roku vyhlášen nejlepším čtenářem a obdrží mimo sladké odměny i poukázku na nákup knih v knihkupectví. Žáci 8. a 9. tříd se do akce mohou zapojit vyplněním ankety: Která kniha ti chybí ve Školní knihovně. Knihy, které se budou nejvíce opakovat, budou do knihovny zakoupeny.
Týden projektové výuky byl pro žáky určitě vítanou změnou a pro učitele možností, jak využít méně tradiční formy výuky.