Velmi prosluněných jarních dnů uprostřed dubna využili žáci 6. ročníků k realizacím výukových programů s ekologickou tématikou. Z pestré nabídky DDM Olomouc byl pro každou třídu vybrán jeden.
Třída 6.A se vydala do prostor přírodovědného oddělení DDM Olomouc a pod vedením zkušeného lektora pana magistra Jaroslava Marxe se dozvěděla mnohé zajímavé o bezobratlých živočiších v českých vodách a jejich okolí. Po teoretickém výkladu a ukázkách fotografií a vzorků, se žáci přesunuli do laboratoře, ve kterém se nachází mnoho akvárií a terárií, mimo jiné s axolotlem, gekončíky či krajtou, která se připletla do cesty i do náručí některých přítomných. Žáci se ale primárně zaměřili na vzorky vody z místního jezírka, které podrobili hloubkovému rozboru pod nachystanými mikroskopy a světelnými lupami. A bylo toho k vidění spousta! Blešivci, ploštěnky či larvy vodního hmyzu. Na konci proběhl malý kvíz, ze kterého si ti nejpozornější odnesli tematické samolepky.
Na stejném místě startoval i program třídy 6.B, který se zaměřoval na jarní rostliny. Po exkurzi do již zmíněné exotické akvarijní místnosti se skupina vypravila do přízemí budovy, kde si prohlédla rostliny, právě kvetoucí v uměle zbudovaném mokřadním ekosystému. Poté se žáci přesunuli do přilehlého rozária, kde se od pana lektora dozvěděli mnoho užitečných informací a zajímavostí o bylinách i dřevinách, z nichž byla většina zrovna v plném květu. Žáci měli i příležitost se dokonce „projít v korunách stromů“ (využili jsme zrcadla, zapůjčená panem lektorem). Ani o přímý kontakt s krajtou nebyla tato třída ochuzena. Třída si užila jarního počasí, obklopena pestrou paletou barev a vůní jarních květů.
Třída 6.C nikam cestovat nemusela, naopak k nám do Dolan dojela paní lektorka Hánková a na blízkém hřišti přiblížila žákům program „Co se děje v lese“. Po krátkém brainstormingu a souhrnném povídání o fauně českých lesů došlo i k názorným ukázkám pravých lebek jelena, daňka a prasete. Žáci se na chvíli také stali opatrovníky plyšových zvířat, o kterých si sdíleli získané informace. Závěrem si žáci zopakovali didaktickými hrami získané znalosti.