Ve středu 11. září si žáci na naší škole v rámci vyučování připomněli význam třídění odpadů v dnešním světě. Učitelé si tak připravili různorodé činnosti na toto téma – žáci vyráběli plakáty na téma třídění odpadů, psali úvahy či si četli články o této problematice, diskutovali nebo shlédli zajímavá videa. Více o jednotlivých výstupech:

III. A: ……ve třídě 3.A zaměřili na téma odpad. Věnovali jsme se problematice třídění odpadu, kdy jsme si ujasnili, co do kterého kontejneru patří a co nikoliv. Prostřednictvím pohádky se žáci seznámili s bezobalovými obchody, diskutovali jsme na téma problematiky plastů v oceánech a rozkladu materiálů v přírodě. Na závěr si žáci zkusili „zasadit“ některé materiály (ohryzek od jablka, slupku od banánu, papírový ubrousek a plast), aby zjistili, kolik času je potřeba k jejich rozkladu. Žáci 3.A vzali tento „den bez odpadu“ opravdu zodpovědně, koše zůstaly po skončení vyučování prázdné. (Mgr. J. Orletová)

V. A: V rámci Dne bez odpadů pracovali žáci V.A třídy s vyučovací lekcí Zahrada plná nemizejících věcí. Nejdříve se společně zamysleli, z čeho všeho vzniká odpad a co se s ním potom děje. Následně se pokoušeli přiřadit k různým potravinám a spotřebním materiálům dobu jejich samovolného rozkladu v přírodě. Výsledky mnohé velmi překvapily. V další části se pak věnovali plastovým výrobkům a hledali klady a zápory tohoto materiálu a jeho negativní dopad na životná prostředí. Tématika byla velmi zajímavá a poučná a některé žáky motivovala k samostatnému zjišťování informací o likvidaci odpadu a dalších ekologických aktivitách.